chipy nejsou

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Září 10 10:39:17 CEST 2021


No mladé nebylo, bylo mu sedmnáct, ale zase to bylo Volvo. Na prach se taky 
nerozpadlo - plechy nerezavěly, ale jinak doslova ohnilo, co mohlo (stálo to 
od půlky ledna do července, nic moc) - lišejníky, mechy, plísně.  Všechno 
pod kapotou bylo dozelena, kabeláž, konektory a tak dál - do té doby 
prakticky bezchybné auto (když nepočítám tu poruchu automatu), samozřejmě 
brzdy zatuhlé, kotouče orezlé atd., ale to by se rozhýbat dalo, ale snad 
žádný konektor nevedl, kudy měl. Svoje udělalo určitě to, že to přes zimní 
provoz nasálo vlhkost a pak už to nebylo jak vyvětrat (a popravdě mne to ani 
nenapadlo). Ano, stálo to na normální "živé" zahradě, takže se to mělo odkud 
nakazit, uprostřed betonového parkoviště to bude o něco lepší, ale nevím, 
proč bych jako zákazník měl být já tím, kdo to bude testovat, navíc za plnou 
(nebo spíš zvýšenou) cenu...


Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: Pavel Kadečka
To: HW-news
Sent: Friday, September 10, 2021 10:22 AM
Subject: Re: chipy nejsou


Nojo, ale o jak staré auto šlo? Nové auto se přece za půl roku nerozpadne na 
prach.


Občas někdo vytáhne ze stodoly (zahrady, garáže...) nějaké zapomenuté auto, 
se kterým se přestalo jezdit a zachrání ho, třeba 20-letou ojetinu Ford 
Puma:


https://youtu.be/cG-XOwu_P30?t=192

https://www.youtube.com/watch?v=TEGyPSr78PA



Zarezlé brzdy, sem tam koroze, ale pustili se do toho, protože těch aut moc 
není a stává se z toho zajímavý youngtimer.


Představa, že nově vyrobené auto bude po roce šrot? Na silnici se to 
nepodívalo, na podvozek zas tolik vody (a soli) nacákat nemohlo. Nemá to 
žádné odřeniny z parkoviště, aby začaly reznout plechy, atd.


P.K.


pá 10. 9. 2021 v 9:12 odesílatel Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napsal:

Auto, které stojí, trpí nepoměrně víc, než auto, které denně jezdí, a to i 
na sněhu a soli (mimochodem, jednoznačně nejhorší pro provoz v zimě je 
zateplená garáž).

Vyzkoušel jsem si to i na vlastní kůži - po poruše, kdy jsem neměl na 
opravu, následovalo půlroční odstavení na zahradě. Když už na opravu bylo, 
nebylo co opravovat - za ten půlrok na autě neshnily snad jenom skla... 
(Dobře, je to trochu s nadsázkou, ale bylo to do stavu, že jednodušší bylo 
rozebrání na díly a koupě jiného. Mech, plíseň, koroze, degradace laku... 
Nepotěšilo to.)

Já bych teď fakt nic "rok nového" nekupoval ani se slevou.

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: pá, 10 zář 2021 8:30
Subject: Re: chipy nejsou

Odstavená auta na parkovišti pod sněhem jsem viděl už někdy před lety, bylo
to někde u Boleslavi (bylo to vidět z dálnice).

Pokud majitel parkuje svoje auto venku, tak na dešti a sněhu je to taky,
navíc s ním jezdí po mokré, v zimě nasolené silnici, takže trpí i spodek
auta...

Po roce se vybije baterie, možná by bylo dobré vyměnit olej, jinak bych to
tak dramaticky neviděl. Co vlastně může výrobce dělat jiného? Zastavit
výrobu úplně a čekat až budou čipy?

P.K.

pá 10. 9. 2021 v 8:15 odesílatel Zdenek <zdej na atlas.cz> napsal:

> To bude fajn koupit si "nové" auto odstavené třeba rok na dešti a sněhu.
> Navíc je pravděpodobné, že montáž proběhla nějak improvizovaně...
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav
> Buchta
> Sent: Friday, September 10, 2021 6:17 AM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: chipy nejsou
>
> Co jsem videl v Kvasinach, tak to na letiste vozily normalne kamiony.
> Ono toho na autech chybelo vic i na pohled, listy na dverich atd. Oni
> pry nejak nejsou ani plasty atd... cipy budou jen spicka ledovce.
> Mozna jak v ktere fazi.
>
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list