Starlink /satelitni internet

balu balu na k-net.fr
Pondělí Září 6 21:44:40 CEST 2021

v tomto je prave obrovska vyhoda modernych fazovanych antennych
systemov. Kazda antena, a su tam typicky stovky az desat-tisice ma svoj
vlastny prijimac/vysielac. Vysledkom je povedzme 10-tisic kanalov, ktore
staci uz len digitalne spracovat. Len nastavenim matematiky v DPS sa z
toho da vytvorit lubovolne mnozstvo lalokov pozerajucich na rozne ciele.
Napriklad sledovat niekolko satelitov naraz, alebo jeden s vysokym
ziskom, alebo jeden kym nezapadne za horizont, kym sa uz pripravuje
spojenie s dalsim, ktory prichadza aby sa plynule bez vypadku nadviazalo.

V tom starlinku bolo tusim 512(?) anten. Frekvencie dostatocne vysoke,
aby bolo vsetko rozumne male. Takze sa to da integrovat na plosny spoj.
Je to krasne navrhnute s ohladom na automaticku seriovu vyrobu. Ako
celok to nema najlepsie mozne parametre, ale vysledkom mnozstva malych
kompromisov dokazali vytvorit nieco absolutne bezprecedentne. Satelitna
komunikacia je teraz dostupna doslova pre kazdeho. Mam velmi rad taketo
konstrukcie, inzinieri od Elona maju moj velky obdiv.

b.