RE: OT Více a méně monitorů

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Září 3 08:29:46 CEST 2021

No to je docela zajímavá informace, která se může hodit jindy.

V tomto případě nešlo o ikony, ale o okna právě běžících programů. Typicky mám spuštěny 3 programovací editory, 2 notepady, 5 oken se složkama, 2 browsery, 2 cmd, 3 F3 z totalcommanderu a všechno je to různě rozmístěno po celé spojené ploše.

Původní představa, při psaní dotazu, byla, zda existuje nastavení Windows, které by zařídilo, že se okna se kterými jsem mezitím nehýbal, po znovupřipojení vrátí na „svůj“ monitor.

Hlavní závěr byl, že když se to sesypání zakáže (ale nevím jak), existuje klávesová zkratka, která umožňuje snadno přepínat jednotlivá okna mezi monitory, i když je jeden z nich odpojený. A pak byla řeč o nějakém programu, který si umí stav ikon i oken zapamatovat a vrátit.

Zkratku i program jsem mezitím zapomněl, protože jsem od té doby nešel rentgenovat. No dneska mě to čeká s Linuxem, ale ten si tam ponesu na RPI a přesum bude z 1 monitoru zas na 1 a s vyp/zap. Ale vzhledem k tomu, jaká zábava byla včera se změnou rozlišení, tak se toho trochu bojím:-)

PH

Od: Peter janiš
Trošku neskôr - možno už niekto poradil, ale u mňa funguje prosté MS riešenie:
- mám noťas a k nemu pripojený monitor. Poukladám si ikonky aj na druhý monitor a stlačím pravé tlačítko myšky na win ploche a zvolím: Refresh (Obnovit)*
- odpojím externý monitor (vytrhnem kábel) - ikony sa mi prehádžu na primárny monitor (noťasov)
- reštartujem, cestujem, a pod
- pripojím opäť externý monitor a .... ikony sa mi nahádžu naň späť ako predtým.

Toto nestačí?

*Refresh (Obnovit) - toto je je vlastne funkcia "Save icon settings". Na nejakom fóre som to kedisy objavil. Od vtedy to normálne používam. Že to takto debilne nazvali, ich zrejme netrápi ani vo win 10...

p.j.

ne 22. 8. 2021 o 19:14 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napísal(a):
Mějme noťas, k němu připojený monitor a na něj rozšířený obraz. Na obou částech plochy jsou rozmístěná různá okna.
Nyní odpojím monitor, vezmu noťas a jdu s ním na chvíli pryč. Pak se vrátím a všechna okna už zůstanou sesunutá na jednu plochu. Dá se nějak zařídit, aby se po znovupřipojení monitoru rozmístění oken vrátilo do původního stavu?