TV tuner do telefonu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Září 2 19:23:23 CEST 2021

Mám s přehráváním videa zkušenosti spíš na různých malých ARMových
deskách. Např. Orange Pi a podobně.
Funguje to čistě v SW verzi (blbě), nebo s HW asistencí (dobře).
Rozdíl je dramatický. Přehrávání jen pomocí SW videa ve FullHD dokáže
totálně vytížit procesor, který má 4 jádra a jede na 1300 MHz.
A vytížit zde znamená nejen, že se na tom pak nedá dělat (případně ani
dívat). Ale většinou to znamená i procesor přehřát, někdy až do
nevratného fatálního konce.

Naproti tomu s HW asistencí je pak procesor vytížen na jednotky procent,
a dá se přehrávat video o hodně vysokém rozlišení a s hodně vysokým
bitrate (jaké by si v čistě SW verzi neškrtlo). Jsou na to na webu
testovací videa v různých formátech a s různým bitrate.

S tím HW přehráváním to ale není žádná velká sláva s dostupností. Ty
grafiky jsou vesměs uzavřené, takže různé svobodné ovladače vznikají
reverse-engineeringem.
A znamená to většinou jen přehrávání ve full-screenu, nikoli v okně.
Jsou na to většinou specializované distribuce Linuxu, např. OpenElec,
LibreElec.

No a největší podporu mají i na takových krabičkách systémy na bázi
Androidu. Asi je vyjednávací síla Google poněkud jiná, takže mu výrobci
HW jsou na ruku.
No a protože mobil znamená pravděpodobně Android, tak šance, že bude
umět HW podporu, je velmi vysoká.

Nakonec se dá udělat snadný pokus. Buď si stáhněte z webu nějaké
testovací video a přehrajte ho na mobilu. Třeba tady:
https://jell.yfish.us/
Nebo nahrajte na televize nebo Set-top-boxu nějaký pořad. Ten bude
pravděpodobně uložen ve formátu Transport streem, takže pro mobil to
bude to samé, jako byste ho chytal z éteru.

PL