TV tuner do telefonu

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Září 2 15:01:10 CEST 2021

Stačí trochu hledat. Na https://www.geniatech.com/product/dvbt2-pad-tuner/
píšou (tak aby to nebylo moc vidět):
"Enjoy Free to view channels without using your airtime, 3G/LTE or any
internet connection! PadTV requires an Dual Core Android device with a 1
GHz or up, USB host mode functionality and Android 6.0 and
above.MPEG-4/H.264/H.265 HEVC video playback requires a processor with
NEON support."

Pokud věříte těm marketingovým frázím, pak by to fungovat mělo. Vlastní
zkušenost nemám, ale léta bojuji s DVB-S2 na linuxu a můžu říct, že je
to dost horor. Při výběru karty (tuneru) je dobré se řídit tím co je
např. na
https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Category:DVB-T2_USB_Devices.
Alespoň víte, že to někdo zkoušel.

Samotný software je kapitola sama pro sebe - většinou není udržovaný.
Koupil jsem před pár léty kartu podle toho linuxtv.org, bylo k tomu CD
se software pro tehdy používané Windows-7 (nebo nějaké starší, zase tak
přesně si to nepamatuji a Windows se vyhýbám jak čert kříži). Nepodařilo
se mi nic naladit, protože software používal scanfile z doby ještě před
přechodem na S2. V linuxu to bylo lepší, kaffeine běhalo docela dobře.
Nicméně i to se sekalo, když se zhoršily podmínky a program se musel
ručně restartovat. Nakonec se osvědčilo použít tvheadend jako službu,
která data streamuje po síti. Pak je to možné přehrávat prakticky
čímkoli, napsal jsem si vlastní přehrávač - je to trochu upravený
příklad z Qt multimedia. Bylo to hotové za 2 dny a dělá to přesně to, co
potřebuji. A tohle řešení umí přehrávat na jiném (nebo i stejném)
počítači další program, pokud je ve stejném multiplexu. Samotný
tvheadend moc prostředků nezabírá, zřejmě jen kopíruje data z karty do sítě.

Mrazík