cubeIDE stm32 - projekt se nevejde do flash

František Burian BuFran na seznam.cz
Čtvrtek Září 2 16:09:56 CEST 2021

Dobrý den,

   Poprosím, když takto krásně zveřejníte svůj zdroják, abyste přímo do toho zdrojáku vepsal kontakt na sebe a nějakou licenci.

   Já si to rozhodně někam uložím protože se mi projektík líbí a někdy (za pár let až ho zase najdu) rozbalím zip s tím že
bych použil část, a nenajdu tam ani licence ani popis autorství. Nemůžu tak ve svém software popsat od koho jsem se
inspiroval. Najdu tam chybu, a rád bych autorovi aspoň poslal že mu to nefunguje (většinou bývá rád protože může
opravit i svůj SW) ale v tomto případě nebude komu poslat report.

   Ptám se tedy dodatečně s jakou licencí jste toto zveřejnil ? MIT (nejčastější licence povolující všechno všem) ?

   Každopádně díky za tip jak jinak pracovat s floatem, stejný problém jsem řešil nedávno a úplně jinak (v příloze). Neposílám
funkční projekt protože je to součást velkého projektu který nesmím zveřejnit, ale část může někoho inspirovat ... Mám vlastní
bezbufferový printf, tohle je formatter pro f formát (přes VA_ARGS je vždy implicitně konvertováno na double ale jde to přepsat
i s floatem) A jak říkáte,  nejsou tam kontroly které nikdy nenastanou, protože to používám "svým" způsobem.

Mimochodem nové kompilátory by už měly částečně dělat statickou analýzu při LTO takže vám (i z knihoven) vyhodí nikdy
nepoužité logické cesty kódem, takže i ty standardní funkce by se měly s postupem času spíš zmenšovat např o print NaNu
když kompilátor usoudí že nikdy NaN printovaná hodnota nebude, nebo nepřidá podporu %h když není v žádném stringu
použita .... Je otázkou zdali LTO používáte. na CM0+ to dělá hodně (cca 5% zmenšení na velmi dynamickém kódu.
U CMSIS a Arduinovém stylu tipuju to budou vyšší desítky procent protože těch konstant je tam milion a půl...)

S pozdravem,

   František Burian