cubeIDE stm32 - projekt se nevejde do flash

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Září 2 09:23:25 CEST 2021

Rozebrat float IEEE754 zase není tak složité. Po večerech jsem vytvořil
funkci něco jako sprintf, která to dovede (příloha). Formát výstupu je
pevný něco jako "%+.7E", ale zdrojáky jde snadno upravit. Pokud se
použije cortex-m4f se zapnutým FP, zabere jen asi 400B flash, jinak si
tahá funkce pro práci s float, což může zabrat až 2KiB, ale pokud s
float pracujete, patrně je tam už budete mít natažené, takže to moc
nevadí. Možná to někomu pomůže.
Nejvíc práce bylo funkci otestovat, že nevyhazuje nesmysly. Snad ne.
Ty knihovní funkce jsou zbytečně rozežrané, musí pamatovat na spoustu
okolností, které ale stejně nikdy nenastanou. Zase by měly být relativně
spolehlivé.

Mrazík