OT: ventilky s měřením tlaku

Marián Hubinský marian.hubinsky na elso.sk
Úterý Říjen 26 17:43:09 CEST 2021


Riesil som problemy s komunikaciou pre jedneho vyrobcu aut. Zhrniem co som 
sa dozvedel:

TPMS - uz povinne.

Pouzivaju sa hlavne dva systemy:
- aktivne ventilky (bud z baterkou alebo napajanie indukciou) - minimalne 
dve rozne frekvencie US jedna, EU druha. Plus male rozdiely menzi 
vyrobcami.
- zo senzoru otacok kolesa (ABS) dokaze to byt podobne presne ale 
potrebuje viac casu.

Aktivne ventilky:
Sparovanie prebieha za jazdy vozidla, ak sa dobre pamatam tak minimalne 20 
km/h aby sa nestalo ze sa to naparuje na ine vozidlo a par minut jazdy.
Podla toho ako to implementuje vybca moze byt hlaska palubneho pocitaca ze 
nasiel novu sadu / ventil ... a pozaduje potvrdenie alebo aj nie.

ABS:
Pri vymene upozorni na zmenu a pozaduje potvrdenie. Logika je jednoducha, 
ak sa zmenila jedna z velkou pravdepodobnostou sa jedna o unik, ak vsetky 
je to vymena kolies.


Riesenie s ventilkami je drahsie, narocnejsie a viac chybove ale napriklad 
v USA viac pretlacane. Meranie cez ABS je v praxi rovnako dobre ale menej 
"fancy".

Ani jedno riesenie nepomoze pri nahlej strate tlaku, pri postupnom unikani 
funguju obe dostatocne dobre.



--
s pozdravom
Marián Hubinský

e-mail: marian.hubinsky at elso.sk,   mobil: +421 905 652 001

Elso Philips Service, spol. s r.o.; Jilemnického 2/53 , 911 01 Trenčín; 
tel: +421 326 582 410, +421 327 431 690; fax: +421 326 582 592; web: 
www.elso.sk; IČO:31423388, IČ DPH: SK2020384168 


-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211026/7d69b70f/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list