OT: ventilky s měřením tlaku
Marián Hubinský
marian.hubinsky na elso.sk
Úterý Říjen 26 17:43:09 CEST 2021
Riesil som problemy s komunikaciou pre jedneho vyrobcu aut. Zhrniem co som
sa dozvedel:
TPMS - uz povinne.
Pouzivaju sa hlavne dva systemy:
- aktivne ventilky (bud z baterkou alebo napajanie indukciou) - minimalne
dve rozne frekvencie US jedna, EU druha. Plus male rozdiely menzi
vyrobcami.
- zo senzoru otacok kolesa (ABS) dokaze to byt podobne presne ale
potrebuje viac casu.
Aktivne ventilky:
Sparovanie prebieha za jazdy vozidla, ak sa dobre pamatam tak minimalne 20
km/h aby sa nestalo ze sa to naparuje na ine vozidlo a par minut jazdy.
Podla toho ako to implementuje vybca moze byt hlaska palubneho pocitaca ze
nasiel novu sadu / ventil ... a pozaduje potvrdenie alebo aj nie.
ABS:
Pri vymene upozorni na zmenu a pozaduje potvrdenie. Logika je jednoducha,
ak sa zmenila jedna z velkou pravdepodobnostou sa jedna o unik, ak vsetky
je to vymena kolies.
Riesenie s ventilkami je drahsie, narocnejsie a viac chybove ale napriklad
v USA viac pretlacane. Meranie cez ABS je v praxi rovnako dobre ale menej
"fancy".
Ani jedno riesenie nepomoze pri nahlej strate tlaku, pri postupnom unikani
funguju obe dostatocne dobre.
--
s pozdravom
Marián Hubinský
e-mail: marian.hubinsky at elso.sk, mobil: +421 905 652 001
Elso Philips Service, spol. s r.o.; Jilemnického 2/53 , 911 01 Trenčín;
tel: +421 326 582 410, +421 327 431 690; fax: +421 326 582 592; web:
www.elso.sk; IČO:31423388, IČ DPH: SK2020384168
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211026/7d69b70f/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list