[OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)

V P vvitty01 na seznam.cz
Pondělí Říjen 25 15:15:44 CEST 2021

Ucpani okolnich komunikaci s tim souvisi napriklad tak ze jeste porad centra
mest slouzi i k prujezdu z jedne strany mesta na druhou.
Takovy hezky priklad je Havlickuv Brod, lezici na krizovatce silnic Jihlava
- Kolin a Humpolec - Zdar. A s vyjimkou smeru Zdar - Kolin veskera doprava
musi centrem a potkava se na jedne svetelne krizovatce. Podobnych prikladu
je stale pomerne dost.

Ted po presunu z Prahy na vesnici jsem taky chtel vyzkouset kouzla P+R a
cesty dal vlakem. Parkoviste v Ricanech u nadrazi je az na par placenych
stani vyhrazeno pro mistni obcany bydlici v Ricanech, drzitele prislusne
karty. Asi aby nemuseli tech 500m od baraku pesky. Parkoviste P+R na
hranicich Prahy bud existuji jen na papire, nebo jsou v osm rano beznadejne
plna. Jezdit driv moc nejde kdyz musim cestou jeste odvezt deti do skoly...
takze holt jezdim autem az do prace.

Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 25. 10. 2021 14:53:37
Předmět: Re: [OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)
"Dne 25.10.2021 v 13:36 Pavel Kadečka napsal(a):
> Všechny daně slouží primárně k výběru peněz. Oblíbený evergreen je
> kouření, zvýšení daně z cigaret nevede k tomu, že by lidi přestali
> kouřit, ale že se vybere víc peněz...

Už je mi trapné to psát potřetí.
Je snad rozdíl něco globálně zatížit daní, a něco jiného udělat
výběrovou zátěž.
Polopatě: zdražení všech cigaret kouření příliš neomezí.
Ale pokud adresně zdražíte jen značku cigaret XYZ, tak s vysokou
pravděpodobností spotřeba této konkrétní značky výrazně poklesne.

> Ach ta naivita... ucpete tím okolní komunikace. Ostatně je to vidět,
> když se někde opravuje ulice, auta se prostě odkloní do té vedlejší.

Bavíme se o omezení vjezdu do centra města.
Jak s tím souvisí ucpání okolních komunikací?

> Abyste mohl jezdit všude na kole, musí to "všude" být v rozumné
> dojezdové vzdálenosti... což zřejmě máte a pak je jasné, že auto
> nepotřebujete. Jenže se dopouštíte takové té běžné zkratky typu "když
> auto nepotřebuju já, tak nikdo" nebo  "640kB RAM musí stačit každému".
>
> ČR není jenom Praha, někdo bydlí v nějaké díře po granátu, autobus mu
> tam jezdí 2x denně a o víkendu vůbec. Bez auta se nedostane nikam, na
> kole může jezdit tak akorát rekreačně... a přitom pracuje v
> 50-100km vzdáleném městě, protože tam si na tu hypotéku vydělá (nebo
> blíž práci ani nesehnal).

Ale vždyť jsem to tam psal. Není tolik podstatné omezovat ježdění autem
obecně. Třeba meziměstsky nebo v řídce osídlených končinách (na vesnici).
Ale tady se od začátku bavíme o regulaci vjezdu do centra města.
Pro jistotu ještě jednou: do centra města.
Nepadlo ani slovo o tom omezit příjezd na nějaké záchytné parkoviště na
okraji města, a do centra přijet nějakým MHD.
Bude to pravděpodobně levnější i rychlejší, než postávání v nekonečných
kolonách a jízdu přískoky.

PL