[OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)

Pondělí Říjen 25 15:25:39 CEST 2021

po 25. 10. 2021 v 14:46 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:

> Už je mi trapné to psát potřetí.
> Je snad rozdíl něco globálně zatížit daní, a něco jiného udělat
> výběrovou zátěž.
> Polopatě: zdražení všech cigaret kouření příliš neomezí.
> Ale pokud adresně zdražíte jen značku cigaret XYZ, tak s vysokou
> pravděpodobností spotřeba této konkrétní značky výrazně poklesne.

To není dobré srovnání, to je jako zakázat vjezd do centra města jen
červeným autům...

Když byl zaveden zákaz kouření v restauracích, přestali lidi kouřit? Ne,
jen se přesunuli ven, buď sedí na zahrádce nebo stojí na ulici před
hospodou.

> Ach ta naivita... ucpete tím okolní komunikace. Ostatně je to vidět,
>
> Bavíme se o omezení vjezdu do centra města.
> Jak s tím souvisí ucpání okolních komunikací?

Tady bysme si nejdřív museli definovat, co to je centrum. Václavák? Praha
1? Všechno, co je ohraničeno tím malým okruhem (jižní spojka, průmyslová,
blanka...)?

Když jedete z nějakého západního okraje Prahy do malé vesnice na sever od
Prahy, musíte projet tunelem. Když je zavřený nebo ucpaný, navigace vás
prožene všelijakými uličkami a tomu centru se nevyhnete. Vím o čem mluvím,
já takhle jezdím. Ráno jezdím do práce na šestou, to je ten provoz ještě
snesitelný, odpoledne je to horší a začíná to už ve dvě... naštěstí můžu
částečně pracovat z domova.

Když uzavřete / omezíte centrum, musíte hledat jinou alternativu k tunelu.
Přes Vltavu vede buď tunel nebo mosty (trojský, barikádníků...). Nejbližší
další most je až v Kralupech.

> Abyste mohl jezdit všude na kole, musí to "všude" být v rozumné

> Ale vždyť jsem to tam psal. Není tolik podstatné omezovat ježdění autem
> obecně. Třeba meziměstsky nebo v řídce osídlených končinách (na vesnici).
> Ale tady se od začátku bavíme o regulaci vjezdu do centra města.
> Pro jistotu ještě jednou: do centra města.
> Nepadlo ani slovo o tom omezit příjezd na nějaké záchytné parkoviště na
> okraji města, a do centra přijet nějakým MHD.
> Bude to pravděpodobně levnější i rychlejší, než postávání v nekonečných
> kolonách a jízdu přískoky.

Zkuste si to. Když to máte do práce tak blízko, že můžete jezdit na kole,
netušíte, co to je, denně jezdit z nějakého Zapadákova do Prahy.

Zkuste si jezdit autem 30km na záchytné parkoviště a pak pokračovat MHD na
druhý konec Prahy. Jezdit MHD, kdy musíte 2x-3x přestupovat...

Posuzujete to optikou člověka, co autem do práce nejezdí, protože nemusí.

P.K.