<html><body>Ucpani okolnich komunikaci s tim souvisi napriklad tak ze jeste porad centra mest slouzi i k prujezdu z jedne strany mesta na druhou.<div>Takovy hezky priklad je Havlickuv Brod, lezici na krizovatce silnic Jihlava - Kolin a Humpolec - Zdar. A s vyjimkou smeru Zdar - Kolin veskera doprava musi centrem a potkava se na jedne svetelne krizovatce. Podobnych prikladu je stale pomerne dost.</div><div><br></div><div>Ted po presunu z Prahy na vesnici jsem taky chtel vyzkouset kouzla P+R a cesty dal vlakem. Parkoviste v Ricanech u nadrazi je az na par placenych stani vyhrazeno pro mistni obcany bydlici v Ricanech, drzitele prislusne karty. Asi aby nemuseli tech 500m od baraku pesky. Parkoviste P+R na hranicich Prahy bud existuji jen na papire, nebo jsou v osm rano beznadejne plna. Jezdit driv moc nejde kdyz musim cestou jeste odvezt deti do skoly... takze holt jezdim autem az do prace.<br><br>-- <br>-----------------------------------------<br>Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu<br><br><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Petr Labaj <labaj@volny.cz><br>
Komu: hw-list@list.hw.cz<br>
Datum: 25. 10. 2021 14:53:37<br>
Předmět: Re: [OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)
</aside><br><blockquote data-email="labaj@volny.cz">Dne 25.10.2021 v 13:36 Pavel Kadečka napsal(a):<br>> Všechny daně slouží primárně k výběru peněz. Oblíbený evergreen je <br>> kouření, zvýšení daně z cigaret nevede k tomu, že by lidi přestali <br>> kouřit, ale že se vybere víc peněz...<br><br>Už je mi trapné to psát potřetí.<br>Je snad rozdíl něco globálně zatížit daní, a něco jiného udělat <br>výběrovou zátěž.<br>Polopatě: zdražení všech cigaret kouření příliš neomezí.<br>Ale pokud adresně zdražíte jen značku cigaret XYZ, tak s vysokou <br>pravděpodobností spotřeba této konkrétní značky výrazně poklesne.<br><br>> Ach ta naivita... ucpete tím okolní komunikace. Ostatně je to vidět, <br>> když se někde opravuje ulice, auta se prostě odkloní do té vedlejší.<br><br>Bavíme se o omezení vjezdu do centra města.<br>Jak s tím souvisí ucpání okolních komunikací?<br><br>> Abyste mohl jezdit všude na kole, musí to "všude" být v rozumné <br>> dojezdové vzdálenosti... což zřejmě máte a pak je jasné, že auto <br>> nepotřebujete. Jenže se dopouštíte takové té běžné zkratky typu "když <br>> auto nepotřebuju já, tak nikdo" nebo  "640kB RAM musí stačit každému".<br>><br>> ČR není jenom Praha, někdo bydlí v nějaké díře po granátu, autobus mu <br>> tam jezdí 2x denně a o víkendu vůbec. Bez auta se nedostane nikam, na <br>> kole může jezdit tak akorát rekreačně... a přitom pracuje v <br>> 50-100km vzdáleném městě, protože tam si na tu hypotéku vydělá (nebo <br>> blíž práci ani nesehnal).<br><br>Ale vždyť jsem to tam psal. Není tolik podstatné omezovat ježdění autem <br>obecně. Třeba meziměstsky nebo v řídce osídlených končinách (na vesnici).<br>Ale tady se od začátku bavíme o regulaci vjezdu do centra města.<br>Pro jistotu ještě jednou: do centra města.<br>Nepadlo ani slovo o tom omezit příjezd na nějaké záchytné parkoviště na <br>okraji města, a do centra přijet nějakým MHD.<br>Bude to pravděpodobně levnější i rychlejší, než postávání v nekonečných <br>kolonách a jízdu přískoky.<br><br>PL<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br></blockquote></div></body></html>