[OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)

Pondělí Říjen 25 13:36:50 CEST 2021

po 25. 10. 2021 v 12:02 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:

> Však jsem to tam psal. Zatížená je, ale neadresně. Takže slouží jen k
> výběru peněz, ne až tak k regulaci.

Všechny daně slouží primárně k výběru peněz. Oblíbený evergreen je kouření,
zvýšení daně z cigaret nevede k tomu, že by lidi přestali kouřit, ale že se
vybere víc peněz...

> Když odněkud vytlačíte dopravu, přesune se jen někam jinam.
>
> Ano, to je smysl. Přesunout ji na hromadnou dopravu.

Ach ta naivita... ucpete tím okolní komunikace. Ostatně je to vidět, když
se někde opravuje ulice, auta se prostě odkloní do té vedlejší.

> Jasně, nejsou... ale on tu je i nějaký samoregulační efekt, kdy od
>
> Nebo pohodlnost? Případně status?
> Taky jsem byl mladý progresivní manager. Ve fialovém saku s bílými
> ponožkami. A jezdil zásadně všude autem.
> Dneska už jsem starý manager. A jezdím všude na kole.

Abyste mohl jezdit všude na kole, musí to "všude" být v rozumné dojezdové
vzdálenosti... což zřejmě máte a pak je jasné, že auto nepotřebujete. Jenže
se dopouštíte takové té běžné zkratky typu "když auto nepotřebuju já, tak
nikdo" nebo  "640kB RAM musí stačit každému".

ČR není jenom Praha, někdo bydlí v nějaké díře po granátu, autobus mu tam
jezdí 2x denně a o víkendu vůbec. Bez auta se nedostane nikam, na kole může
jezdit tak akorát rekreačně... a přitom pracuje v 50-100km vzdáleném městě,
protože tam si na tu hypotéku vydělá (nebo blíž práci ani nesehnal).

P.K.