[OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 25 10:51:54 CEST 2021

Máte ty citace špatně.
Pod mým jménem je tam text pana Hudečka, ten můj začíná až níž.

Nevím, jestli zatížit individuální dopravu a z toho financovat hromadnou
je až tak velký sociální experiment. Ta individuální je zatížená už teď,
ale rovnostářsky (spotřební daň, případně silniční daň). Jenže to platí
lidé i tam, kde ta doprava dává smysl a moc nevadí (meziměstská doprava,
na vesnici a podobně). To mýto by zatížilo adresně dopravu tam, kde vadí.

A nic neprobíhá osamoceně, ve vzduchoprázdnu. Ale má důsledky i na
další oblasti. Takže kdyby se například vytlačila auta z center, tak by se
pravděpodobně dost zrychlila hromadná doprava. Šalina má své koleje,
ale busy a trajfy se na silnicích přetlačují s auty a pak stojí v kolonách.

Města prostě nejsou nafukovací. Navíc ta naše historická města nejsou
ani stavěna podobně dopravně velkoryse jako třeba americká města
(ne všechna americká).
U každého omezeného statku je nutné/vhodné stanovit nějaké omezení
a pravidla, která zajistí pokud možno aspoň trochu spravedlivé dělení
mezi zájemce.

PL