[OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)

Pondělí Říjen 25 10:22:57 CEST 2021

po 25. 10. 2021 v 5:35 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:

> Ne zdravotním pojišťovnám, ale na hromadou dopravu zdarma.
> Už jsem to několikrát psal (a vždy byl popliván): vysoké mýto za vjezd
> do centra měst, z něho financovaná MHD.
> Počítáno podle hmotnosti auta. 400kg na osobu by bylo zdarma. Takže
> pokud pojede v autě 5 lidí, pojedou zadarmo. Pokud ale pojede třeba 1
> člověk v těžkém SUV (dnes běžný stav), tak se pěkně prohne.
> Pro místní by mohl být nějaký paušál (třeba 2 vjezdy měsíčně) zdarma.
> Třeba pro nějaké přestěhování něčeho, velký nákup atd.
> Pro dnešní šmírovací technologie pohlídat podobná pravidla je hračkou.
> [...]

A že jsem tak smělý, můžu se zeptat, vy v tom městě bydlíte i pracujete?
Přijde mi, že tyhle sociální experimenty vymýšlí někdo, kdo prostě auto
nepotřebuje, často ani nemá řidičák, protože všude po městě se přece
dostane MHD.

A pak máte lidi, co bydlí někde za Prahou a v Praze pracují. Hromadnou by
to bylo na dvě hodiny, autem půl hodiny mimo špičku, hodina ve špičce... a
to celé krát dvě.

Zakázat vjet do centra města je hrozně hezké, ale v praxi se tomu
nevyhnete, když vás tam navigace pošle, protože v tunelu je nehoda a po
obchvatu se to objet nedá.

A ta kritika, že někdo jede sám v 1,5 tunovém autě, potažmo 2 tunovém
SUV... většina lidí má jedno univerzální auto, aby se do něj vešel s celou
rodinou. Nemá 5 aut odstupňovaných po 400kg, podle toho, kolik lidí zrovna
pojede.

Mně fakt baví, jak někdo vymýšlí nové způsoby, jak mi sahat do kapsy =
vymýšlet nové daně. Výsledek vidíme teď, kdy cena plynu stoupá (a to i
několikanásobně), elektřina dtto, dochází Adblue... ale hlavně že se vyrábí
elektrická auta.

P.K.