Zpozdovaci rele se zalohovanym napajenim

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Říjen 22 21:11:25 CEST 2021

On Fri, 22 Oct 2021, Josef Zeman wrote:

> Mám na starost čtyři diesely od 30 do 500 kVA. Dva starší z nich měly
> také ve svém rozvaděči reléové automatiky, které hlídaly stav sítě,
> zajišťovaly zpoždění startu po ztrátě sítě, čekání po návratu sítě i
> zpoždění na dochlazení stroje. Taky už stály za málo, takže byly
> kompletně nahrazeny InteliLite AMF 25 od ComApu. Novější jimi jsou
> řízeny od začátku. Než bastlit něco z "obecného" PLC, tak tohle je
> vlastně taky PLC, ale pro tuhle aplikaci odladěné a v mnoha kusech
> ověřené. Za léta s ním nebyl jediný problém.

Dival jsem se na to ale neprijde mi to jako jednodussi reseni. Tedy
pokud by se tim nenahrazoval ridici system generatoru ale k tomu asi
nedojde. Je to Cummins asi 12let stary.

Ja vlastne potrebuji jen zpracovat signal o trochu komplikovanejsim
zpusobem nez bezne casove rele, i to PLC je pro mne zbytecne slozite.
Hlavne tedy kvuli nutnosti se naucit tu logiku programovani, ta je
mi ponekud cizi.