Re: OT: uchycení solárních panelů na ploché střeše

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Říjen 22 08:16:39 CEST 2021

Nedalo mi a dohladal som vecer v externej pamati typu WORM s certifikaciou
udrzania info 30+ rokov (zosit) ;-)

Cas zaznamu (skolsky) rok 1990/1991
- rotacna hlinikova parabola 120 cm ( vyrobca Kovodruzstvo Nachod )
- umiestnena na stene, pricom os paraboly je rovnobezna so stenou budovy
(mame ratat celu plochu, parabola trci od steny )
- pouzita na komunikacny spoj ( nie SAT, teda os paraboly je cca vodorovna,
vietor vodorovny -- mame ratat celu plochu)

Ratali sme podla vzorca, ako napisal pan Simek
F = 1/2 Cx Ro S v^2

Cx sme zvolili 1.4 -> cca duta polgula (najhorsi pripad, fuka zo smeru
prijmu )
Ro cca 1.2 kg/m^3 pre 20 stupnov - z tabuliek
S =1.13 m^2
v => urcene z tabuliek pre danu oblast (Kosice)  ( nemam upresnenie z akych
??? ;-(   ) 75 km/h, pre vypocet sme zobrali dvojnasobok (nemam poznacene
preco ??? ... zvysenie rychlosti pozdlz dlhej rovnej steny, bezpecnost ?)
v=150 km/h ( 41.67 m/s )

F=0.5*1.4*1.2*1.13*41.67*41.67 = 1648.18 N

Ospravedlnujem sa za mystifikaciu - bolo to cca 1600 N, nie 1600 kg.
Niektore udaje som si pamatal lepsie, niektore sa mi poplietli ... je to uz
30 rokov...
Potom sme dalej ratali obycajne paky podla geometrie drziaku...
(... a v duchu porovnavali s mohutnou konstrukciou z pozvaranych
lesenarskych trubiek na 180 cm laminatovej parabole, umiestnenej na balkone
na 7-mom poschodi internatu na kopci...)

Dodo

št 21. 10. 2021 o 18:46 Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com> napísal(a):