RE: uchycení solárních panelů na ploché střeše

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Čtvrtek Říjen 21 13:36:17 CEST 2021

Strešní folie se kotví k podklady kvůli větru, síla sání může být velká a folii nasát.
Když se nekotví, tak se přitěžuje například plaveným štěrkem.

Do střechy bych kvůli panelém nepřidával žádné další otvory.
Doma mám panely na rovné zelené střeše, tzn odpadla ochrana folie, ale v principu se na folii položí betonové bloky a k těm se přikotví konstrukce.
Sám jsem si konstrukci složil s pozink profilů na regály z Hornbachu a jen vodorovné profii použil origo, mají drážku na T šroub a dobře se s tím pracuje.
Dobré je také zadní stranu ochránit proti podfouknutí.

Mezi betonové bloky a střešní folii idálně dát další čtverec střešní folie jako ochranu aby dilataci beton neklouzal a nepoškozoval střešní folii.

Existuje spousta systému na konstrukci, jde jen o to jak se s tím máte chuť hrát sám a kolik do toho dáte.
Může se taky stát že konstrukce bude nemalá čas instalace, hlavně u hotových pěkných řešení 😊
https://www.sunwave.cz/konstrukce/konstrukce-pro-rovne-strechy
https://www.wattcontrol.cz/ploche-strechy/

Pavel

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláda Andel
Sent: Donnerstag, 21. Oktober 2021 13:18
To: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: uchycení solárních panelů na ploché střeše

Dobrý den,
uvažuju dát u přítelkyně na střechu nějaké solární panely a chtěl bych je nastavit dost na výšku, aby dávaly pokud možno něco i v zimě. Jenže má plochou střechu, panely tam budou dost vyčnívat. Má s tím někdo zkušenosti? Skladba střechy (dům stavěný před 40 lety) je:
hurdisky, 2 cm cementový potěr, parozábrana, plynosilikát 10 cm, lepenka, škvárobeton ve spádu 15 cm, cementový potěr 4 cm a na vrchu lepenka. Střechu nám budou zateplovat, na polystyrén budou dávat nějakou svařovanou střešní fólii.
S jakými silami se dá u panelu téměř na stojato asi počítat? Když jsem se díval na něco o zateplování střechy, tak oni to snad taky kotví k původnímu povrchu. Lze 4 cm cementový potěr brát jako betonovou desku, která něco vydrží i na tah? Předpokládám, že železo v tom není. Mám od nich chtít, aby na střeše udělali nějaké kotvící body, ke kterým bych konstrukci s panely přišrouboval? Nebo jak se taková věc řeší?
Anděl