Re: OT Topný faktor klimatizace vs výška

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Říjen 12 09:54:48 CEST 2021

Pokud jsem to dobře pochopil, tak máte elektrickou podlahovku, ne
elektrokotel a teplovodní podlahovku. Pokud ano, tak je to v podstatě
jedno kterou. Jak tu psal JURP, nejhorší jsou teploty -1 az +6 stC. Zde
nečekejte zázraky, celkový COP asi bude okolo 1,5. Ale mezi 6-15 stC,
kdy je často taky potřeba topit, může být klidně 3 i víc a mezi -15 až
-5 bude stále okolo 1,5 až 2.

Jediný problém je v té době, kdy je velká vlhkost. Jakmile kompresor
ochladí všechno chladivo a námraza přesto neroztaje, bude trvat dost
dlouho, než už jen ztrátovým teplem, to odtaje. Pokud se kompresor vypne
předčasně, část námrazy zůstane, ale ze sněhu se obvykle změní na led. A
po nějaké době máte ledovou kouli, kterou už rozmrazíte jen
horkovzduškou. Už jsem viděl klimatizaci, kde se nahromadilo tolik ledu,
že o něj zachytla vrtule a urazily se lopatky.

Martin Záruba