Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Říjen 8 21:33:31 CEST 2021

Předchozí kotel - kondenzační stojatý Dakon jsem si servisoval sám, asi
jednou za 2 roky. Pokaždé když jsem otevřel spalovací komoru, tak jsem z
ní vymetl plnou hrst sazí a bordela. Když jsem na to ze začátku kašlal,
tak byla komora skoro z půlky plná.  To je to gró činnosti.  TeĎ co mi
chodí plynař, tak ještě čistí sifon na kondezát, zkontroluje ionizační a
zapalovací elektrodu, podívá se jestli někde něco nekape. Zkontroluje
únik plynu. A nakonec změří a teĎ nevím přesně, asi CO ve spalinách -
jestli směšovací ventil správně míchá vzduch s plynem. Taky ověří a
případně dofoukne expanzní nádoby.

U starého Dakonu jsem se to snažil dělat sám, ale odkládal jsem to a
zapomínal. Pak se  třeba stalo, že kotel nechtěl zapálit, protože se
upálila zapalovací elektroda - kdybych se do toho kotle mrknul dřív, tak
bych na to přišel a nemusel jsem to shánět v době kdy zrovna pekelně mrzlo.

Asi mi to teď stojí za to, chlap se vždycky ozve jednou za rok , když má
cestu má cestu k nám do vesnice a udělá těch kotlů více. nemusím na to
myslet

Petr