Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Říjen 8 20:50:00 CEST 2021

Vždy, když tu čtu o tom servisu, tak mě to nahlodá.
Já mám kotel 11 let, montovaný samo-domo. Nikdy za celou dobu jsem
žádného servisáka k němu nevolal.
Spotřeba je pořád zhruba stejná a docela příznivá (veškerý plyn, tj.
topení, teplá voda i vaření kolem 1000m3, tj. 10MWh, rodinný dům 200m2
obytné a dalších 150m2 temperované plochy, řízení termohlavicemi plus na
kotli nastavená konstantní teplota vody, časové vypínání na noc).
Zanedbávám něco? Je to opravdu nutné na tom něco servisovat? Může tu být
případně nějaká chyba z prodlení?

Já akorát tak jednou za 2 roky kotel vyluxuju a protáhnu komín koulí z
hadru. Ten hadr je po průchodu komínem skoro stejně čistý jako před ním,
takže úsad je tam mimimum.
A každoročně dopustím tak litr vody. Mimochodem pro doplnění používám
kondenzát z toho kotle, což je nepatrně kyselá "skorodestilka".

Kotel je Dakon z doby, kdy byl ještě poctivě dělaný s elektronikou Bosch.

PL