Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Pátek Říjen 8 14:13:52 CEST 2021

Takže ideál = ekviterm + podlahovka + ne termostatické ventily?

Podlahovka je dost velký zásah, pokud teda nestavíte barák a nezačínáte od
nuly. Pokud máte dům / byt, kde jsou radiátory, řešíte, jak topit pomocí
těch radiátorů.

Rozpovídejte se ještě o tom "přizpůsobit zvyky obyvatel". Když jsem zvyklý
na 21-22 stupňů v místnosti, při 18-19 je mi zima. A nejsem v plavkách a
bos, normálně dlouhé kalhoty, mikina... větrám krátce a intenzivně, ne
celej den na větračku.

Nedávno jsem se tu ptal, jak rozpočítat náklady jeden kotel na dva byty,
závěr je, že nějaká poměrová měřidla jsou nesmysl... nicméně nám ten kotel
navíc zlobí, řešil jsem to minulý rok, byl tu servisák a asi to bylo
zavzdušněným čerpadlem. Teď to zlobí zas (padá do nějaké chyby), takže máme
zase objednaný servis.

Nicméně jsem začal uvažovat přecejen o vlastním kotli, zabil bych tím
několik much jednou ranou, bojler (elektrický) na teplou vodu mám až dole
ve sklepě = dlouhé trubky. Vlastní kotel bych mohl mít hned vedle bytu na
chodbě, topil by do radiátorů a taky ohříval vodu... samozřejmě teď už to
nestihnu a znamenalo by to překopat trubky k radiátorům (teď je to nějak
propojené s bytem pode mnou a trochu na divoko, původně to byl jeden velký
rodinný dům, tak to prostě neřešili...).

P.K.