[OT] vyber elektrocentraly

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Říjen 6 16:07:02 CEST 2021

Vidím to přesně naopak.
Zařízení se spínaným zdrojem na vstupu (jako třeba ty vyjmenované mobily
a PC) jsou ke kolísání napětí snad nejtolerantnější.

Moje řešení nouzového zdroje elektriky: mám starou UPS. V té už dávno
chcípla baterka. Novou jsem nekupoval, ale udělal jsem si kabely se
svorkami na připojení autobaterky.
Mám ověřeno, že kotel na ní jede. Čerpadlo má sice ne moc pěkný zvyk,
protože výstupem jsou schody a ne sinus. Ale jede.
V garáži mám trvale 2 kanystry nafty (40 litrů) a v autě se snažím mít
stále nad půlku nádrže. Naftu v kanystrech točím, po vyjetí poloviny
nádrže naleju kanystr do auta a do kanystru koupím novou. Tak 3-4x do roka.

Tak pokud bude velká krize, baterka z auta zatopí. Tak auto nastartuju a
baterku dobiju. Případně dám tu UPS přímo k autu a svorky cvaknu na
baterku v autě. Pak bude nastartované auto baterku trochu dobíjet, a
kromě toho bude napájet tu UPS.
Kdyby šlo fakt do tuhého, tak mám doma dost hadic a asi bych byl schopný
provizorně točit vodu v topení napojením na chladicí okruh auta.

V létě je to horší, protože start lednice na UPS se někdy povede, někdy
ne. Tohle by chtělo ještě nějak vychytat.
Ale mražák vydrží studený celkem dlouho. A nakonec šlo by jen o prachy
(zničené potraviny), ne o mrznutí případně popraskání jako v zimě.
Ty zničené potraviny budou asi levnější než nějaká drahá centrála. A moc
často se to asi dít přece jen nebude.

PL