Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Středa Říjen 6 12:22:26 CEST 2021

Já bych vaši správnou poznámku doplnil. Existuje důvod, proč si na 15
minut přitopit. Manželka to používá téměř denně po celou topnou sezónu.

Máme dům z roku 2008, tenkrát rozumně zateplený. Máme kombinaci
podlahovky a radiátorů. Když odjedeme na hory a máme natopenou kubíkovou
nádrž na 90 st., vracíme se po týdnu do baráku, který má kolem 15 st.
Takže jde opravdu o dlouhé odezvy.

Za roky používání jsme vypozorovali, že 20 st. je zima, ale 20 st., když
začnou topit radiátory, je docela příjemných. Stačí, aby do nich nateklo
trochu teplé vody a otočilo se proudění vzduchu v místnosti. Prostě
místo situace "netopí", kdy jde studený vzduch od oken k zemi a chladí
podlahu a nohy, se nastaví situace "topí", kdy jde teplý vzduch z
radiátorů vzhůru a na druhé straně vzduch od stropu k zemi. Rázem se
pocitová teplota změní o několik stupňů.

Takže ráno, když děti vstávají do školy, nastaví o 2 st. vyšší
požadovanou teplotu, za pár sekund to pochopí i čidlo a sepne regulaci.
Ta za asi 20 sekund začne točit vodu z nádrže do bytu a za pár minut se
lehce ohřejou radiátory (cca na 40 st.). Za 15 minut cestou kolem čidla
zase teplotu stáhne a topení přestane. Dům se prakticky neohřeje, jenom
se pocitově zlepší komfort a ohřeje se na krátko vzduch, pro člověka,
který vylezl z postele je to velmi příjemné. Tato funkce není
automatická, myslím, že některé regulace to umí.

Standa