Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pondělí Říjen 4 21:05:14 CEST 2021

Jenom takový můj poznatek z bydlení cca 7 let v paneláku... Máme malý byt a
prakticky topení (radiator) zapnu (jeden ze 4 uplne staci) až když je venku
delší dobu pod nulou. Ne že by byl cíl ušetřit (stejně se to tam různě
rozpocitava), ale těch 20C se tam drží fakt dlouho a tudis není potřeba
přitápět (pak je zase vedro). Spíme v místnosti cca 2x2m a ta je hned
vydýchaná (když se nechají otevřené dveře tak je zase teplo na spani) a
vetra se i když je pod nulou (v místnosti je třeba i 10C, ale nám to
nevadí, po chvilce je pod peřinou teplo a hlavně že je čerstvý vzduch). V
tom málem prostoru se zabednenym oknem se fakt spát nedá. Takže v našem
bytě je nejaka regulace zbytečná. Také jsem přemýšlel o digitálních
hlavicich z Lidlu, ale kdo by to pořád obsluhoval. Zakroutim tou jednou
pasivní kdyz už přituhuje a je to.