Re: Re[2]: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Neděle Říjen 3 21:22:07 CEST 2021

Zdravim,

presne tak, stare dat nekompromisne pryc.
Taky jsem v baraku mely trubky pro topeni tluste snad jak ruka - takze spis truby :)
Nez se to roztopilo, trvalo to snad pulden (ok, mene, ale opravdu hodne dlouho).

Vloni jsme vramci rekonstrukce trubky vymenine za alpex (prumer cca 3cm, oproti 10cm zeleza),
zaroven i radiatory byly vymeneny (termohlavice samozrejmosti).

Radiator je citelne teply ani ne do 10 min, za 20 minut je uz pocitova teplota vyssi i v mistnosti.
Oproti predeslym sezonam nam naklady na plyn sly radine dolu (mozna na 2/3 - presne se to vypocitat neda).

Da se namitnout, ze stary system mel zas vetsi tepelnou setrvacnost.
Teoreticky ano - jenomze ty trubky byly ve zdech, takze se vlastne vytapelo zdivo a tim padem silene uniky tepla.
Ted ty trubky jsou vedeny po zdech v uchytkach, ve zdech jsou jedine prechodky z mistnosti do mistnosti a pres podlahu do poschodi.

Takze za mne - zacit s vymenou, nevahat.
Kotel mame cca 10 let stary, plynovy. Neni kondenzacny.
Zatim staci, ale uz jsme uvazovali o vymene.
Pristi rok se chystame i zateplovat (snad, pokdu ceny zas nevylitnou tak nahoru a bude cim zateplovat)

:)

  Sam