Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Neděle Říjen 3 20:48:36 CEST 2021

Toho jsem se bál taky, když jsme dávali TČ a kupodivu to funguje. Před
40 lety topenáři neměli sw, na kterém by celý topný systém opravdu
spočítali na tepelné ztráty domu. Takže se všechno předimenzovávalo.
Výsledek - při venkovních -15 jsme se dostali k 50 stupňům. Když bylo
asi -5 a radiátory měly 40 st, řešil jsem s pánem z Gerotopu, jaká
teplota tam bude, až bude -15. Prý nebojte se, nebude tam o moc víc.
Nechápal jsem to, ale měl pravdu. Jediné vysvětlení mě napadá, že okolo
radiátorů rychleji proudí vzduch a tím klesne jejich tepelný odpor.
Jinak samotížný systém je super. Všude jsou velké průměry trubek, dali
jsme tam oběhovku s výtlakem 6m a s regulací, v TČ jsem přenastavil
teplotní spád z 5 na 3 stupně a oběhovka jela naplno snad jen v
největších mrazech.

Anděl