Re: Re[2]: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pondělí Říjen 4 08:16:24 CEST 2021

Fyzika plati stale, aj ked zakon zachovania energie niektori popieraju, ci
na strane zdrojov (ziskavania), alebo na strane spotreby.

Ak je mnozstvo dodanej energie do domu rovnake, ako mnozstvo energie
stratenej z domu, tak sa teplota v dome nemeni.
Ak je dodane teplo vacsie ako starty - teplota rastie
Ak je dodane teplo mensie ako straty - teplota klesa

Uplne zezavisle na priemere a materiali rurok rozvodu, materiali a tvare
radiatorov, ich clankov a pod.
Teplotny spad napr 80/60 NIE JE pre radiatory zavazny - je to informacia
pre projektantov.
Je to len inforamcia, ze pri prietoku vody so vsupnou teplotou 80 stupnov
celzia a vystupnou 60 stupnou celzia ma radiator vykon x.y kW
Pre mensi teplotny spad ma pri rovnakom prietoku vykon mensi, ALE pri
vacsom prietoku ( nuteny obeh cerpadlom) moze mat aj pri mensom teplotnom
spade, alebo rvnakom spade, ale nizsich teplotach vacsi vykon !

System s mensou zotrvacnostou sa riadi jednoduhsie - to je v prospech
tensich rurok, menej vody a lahsich radiatorov, vacsej plochy, ale to
neznamena, ze system
liatinovymi radiatormi sa neda riadit a spravne uriadit !!!

Problem vyssej spotreby je sposobeny nevhodnou regulaciou ( izbovy
trermostat s hystereziou ... )  a prekmitavanim nad zelanu teplotu a
spravanim obyvatelov ( prikurim, lebo mi je TERAZ zima, lebo som prave
prisiel z prace a od rana som mal vypnute kurenie, a za 3 hodiny vyvetram,
lebo je tu horuco... )

Uz vhodny izbovy regulator s PID regulaciou vyrazne pomoze a DOBRE
nastavena ekvitermicka regulacia este viac.
Caste reakcie majitelov PID: " Cele je to pokazene !!! Chvilu to kuri a
chvilu to nekuri, pridte mi to opravit !!! "

Ekvitermicku regulaciu ale vacsina ludi nedokaze pochodit, nastavenie trva
dlhsie (kotlar na to nema cas) a stazuje sa na nu -
"Preco su PRAVE TERAZ radiatory studene a vonku je PRAVE TERAZ -5 stupnov !"
"Preto, lebo kym vychladne dom o 1 stupen, prejde 6-48 hodin. Za par hodin
budu vlazne a budu dodavat teplo. Na teplomeri MATE vami zvolenu teplotu,
radiatory NEMUSIA byt PRAVE TERAZ teple... "

Dodo

ne 3. 10. 2021 o 21:22 sam.hw <sam.list.hw na gmx.com> napísal(a):