[OT] - navazani na velkoobchodni ceny

Sobota Říjen 2 00:47:11 CEST 2021

No asi tak - v Číně (prý) dochází uhlí, takže prý nebude křemík (to je
fakt jeho výroba tak energeticky náročná?) a železo. Evropa se bude
muset v mnoha věcech stát soběstačná a na to bude potřebovat spoustu
energie. Asi opráším myšlenku dát na střechu soláry, jenže ty teď taky
zdraží a vlastně mi taky nepomůžou, leda že by zavedli net metering jako
ho mají v Polsku. Abych v létě mohl cpát energii do sítě a v zimě s ní
mohl topit. Naštěstí topení mám levné, nízkoenergetický barák a TČ
voda-voda. Pokud mi TČ fungovalo, ročně jsem s tím protopil cca 7000 Kč.
Když jsem pak řešil jíl ve vodě ve studni a topil elektrokotlem, platil
jsem i 35000. Ale už beru vodu z větší hloubky z opuky, ta je čistá.
Přítelkyně je na tom hůř. Má starý nezateplený barák, TČ zem-voda, jenže
topí radiátorama (okolo 40-50 st) a teplota ve vrtu klesala až pod -5,
což zhoršuje topný faktor. Platila za elektriku 29000. Budeme dělat
druhý vrt, zateplování baráku se nám zatím nevyplácí.

Anděl