RE: Re: doba praní ?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 28 21:42:22 CET 2021

A ještě jeden problém: Čím delší praní, tím větší opotřebení prádla a samozřejmě víc mikroplastů v odpadní vodě.

Zrovna jsem před pár dny čet, jak nějaká návrhářka v rámci úvah o ekologii konstatovala, že aby oblečení vydrželo co nejdéle, tak prát co nejméně často a co nejkratšími programy. A teď tady čtu o brutálním prodloužení programů:-)

Mám nějakou pračku koupenou stylem „naklikat množství prádla + max. rozměry + umí 50, seřadit od nejlevnější“.

Nájemník si přines whirpoolku, a prudil, že je máme prohodit, protože ta umí po vyprání 5 minut vrtět a prádlo tím načechrat a že je to pak mnohem lepší. Tak jsme je prohodili. Asi byla z přechodné doby, kdy se začala řešit úspora vody, ale programy se ještě neprodloužily. Z mého pohledu prala špatně. Nejhorší bylo zapomenout. Byl jsem zvyklý, že stačí vyprat znovu a vše je OK. S touhle ale ne, jak prádlo jednou zasmrádlo, tak ho toho bez asistence Sava nebyla schopná zbavit. A ani s běžným praním jsem moc spokojen nebyl. Občas jsem jí vnucoval vodu navíc sprchou, nejčastěji jsem používal 2 programy, jeden kratší na umělá vlákna, co má více vody, ale málo máchá a po něm ještě další jen s asi 2x máchání. To je sice míň náročné než v průběhu normálního programu na konci každého napouštění dosprchovávat, ale stejně je to vopruz. A neměla 50, což je dobrej komromis, že se oblečení tolik neničí, ale zvládne to rozpustit i hmotu co vzniká z antiperspirantu.

Takže jsme je zase prohodili a můžu prát normálně:-)

PH

Od: Petr Simek
Co se mysli tim "upravit program podle sveho" ? Co jsem se dival na
specifikace tak se tam daji zapnout nejake eko funkce, ale ze by si
clovek mohl naopak zapnout aby se pro prani pouzilo vic vody, tak to
nikde nepisou.

Taky mne zaujalo tohle :

Spotreba vody na 100cyklu : prani   3270 litru
                           : suseni 11360 litru

Jestli jsem to spravne pochopil, tak na jednu stranu se na prani setri
voda po kapkach (takze pak pradlo neni dobre vymachane) ale suseni se
provadi kondenzaci pomoci studene vody (jako u mycky), ktera tim pak
behem suseni proteka volne. To mi hlava nabere.