Pokec o laserech

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Listopad 26 22:40:19 CET 2021

Aha, dobře, tak měnit pracovní bod jednak nemá smysl, jednak je
kontraproduktivní. Na desku jsem jenom dopoledne nakouknul, nebylo moc času,
ale vypadalo to na nějaký lineár s nějakým poměrně velkým (rozměrově) a
malým (hodnotou) odporem, s tím by asi šlo něco dělat, ale jestli to nemá
smysl, tak proč vlastně - tudy cesta asi nepovede.

A s tou balsou a překližkou - nechci to na produkci, takže si s tím můžu
hrát. Samozřejmě by bylo příjemnější, když by to řezalo rychle, ale asi to
není nutnost - a jak jsem právě koukal na trubku, tak podobné materiály tak
vcelku úspěšně pižlají i na těch 5.5W modulech, tak jsem si myslel, že by
nižší výkon mohl vylepšit životnost a ještě postačovat, nechám se překvapit.

Co se týká chlazení - měl jsem ten laser rozebraný a docela by se mi i
hodilo, kdyby měl ten futrál jiný tvar, a jestli už bych ho chtěl
předělávat, honit skrz něj vodu by nebyl neřešitelný problém a vykrouhat
mosazný bloček by se dalo. To by asi bylo větší crcání spíš s tím
peltiérem - na uchlazení 30W tepelných to nebude zrovna drobeček s malou
spotřebou, takže vlastního tepla bude generovat taky víc než dost, k tomu
další výkonnější zdroj - no a připadá mi jednodušší tu diodu přestěhovat do
malého vodního bloku, než tam dolepovat peltiér a jeho chlazení. Uvidíme,
každopádně to nejdřív musím rozchodit, experimenty si nechám na později.

Pavel Kutina