Pokec o laserech

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Listopad 26 21:56:53 CET 2021

Ano, proud tam jde pořád stejný, jen to bliká v rytmu a poměru PWM.
Laser se obecně dá trochu řídit i proudově, ale ne v příliš širokých mezích.
Když ten proud poklesne moc, tak vypadne z laserového režimu a pak svítí
jako LEDka.

Dobastlit tam nějaké dodatečné omezení proudu by asi nebylo snadné.
To už možná spíš udělat reverse-engineering toho driveru a zkusit najít
a změnit
nějaký měřicí odpor ve zpětné vazbě.

Řezání balzy a zejména překližky 3mm už určitě není něco, na co by
stačil snížený výkon.
Tady se bude každý watt velmi hodit.

Vodní chlazení by bylo bezva, ale asi dost pracné.
Možná jednodušeji by vyšel Peltier. A to i s poklesem teploty pod
teplotu okolí.

PL