Re: Brýle pro laser

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Listopad 21 23:57:21 CET 2021

Díky za info.
Asi jde o to, jestli to porušuje nějaký zákon.
Nevím, jestli je na to u nás nějaké omezení.
Ale do budoucna to chce mít nachystaný nějaký reflektor třeba z auta
nebo velkou baterku, a modré plexi.

"Svítil jsem tímhle reflektorem na komín, abych zkrášlil naši obec.
Ale zrovna se mi to pokazilo, a tak vám to nemůžu předvést.
Až to opravím, tam vám zavolám".

Ten internet a hrůzostrašné historky na něm jsou mor.
Nakonec tím začala kontroverzní část tohoto vlákna, kdy jsem psal, jak
neuživatelé laseru
přeceňují jeho reálnou nebezpečnost.
Jasně, dá se tím ublížit. Ale to jde kuchyňským nožem taky, a snadněji.
A možná si nožem vypíchlo oko víc lidí, než kolik jich přišlo o oko laserem.

Ten infra by byl fajn. Mechanicky ho svázat s běžným červeným
ukazovátkem pro počáteční zaměření.
Já jsem si namontoval takové ukazovátko na dalekohled, takže jeho stopu
najdu na 5km vzdálené stěně.
A to je opravdu nějaké miliwattové ukazovátko z tržnice.

PL