Re: Měření výšky hladiny vody

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Listopad 10 10:51:11 CET 2021

Záleží samozřejmě na tom, jaká přesnost se od toho očekává. Můj praktický
poznatek je, že levná váha do 200 g s rozlišením 0,1 g chodí hezky, trochu
plave v řádu 0,2 g, pokud je teplota stabilní. Draží se stejnými parametry
jakoby neplave. Tatáž ve verzi 0,01 má zajímavé chování, kdy je vidět, že se
nějaký algoritmus snaží zakrýt plavání a tak klidně ignoruje plynulou změnu
vážené hmotnosti až do rozdílu třeba 0,3 g. Miligramová váha je to samý, ale
chování je ještě bláznivější. Nová osobní váha zváží vždy to samé, ale po
půl roce v koupelně, začne dělat to, že když si na ní stoupnu podruhé, ukáže
o 1,5 kila jinou hodnotu a teprve ta se nemění.

Ale celkově to vlastně není tak hrozné, desetiny g při rozsahu 200, to
vlastně může stačit. Jenže to je v rámci desítek sekund. Pak je tu těch 1,5
kg z rozsahu něco přes 100, za půl roku a v prostředí s vlhkostí, to by
mohlo být relevantnější. Ale pořád bez venkovních teplot.

Původnímu tazateli bude určitě pár % stačit. Ale nevím jaké požadavky byly u
dotazu na tento typ měření a jeho stabilitu.

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Brychta <pavel.brychta na duhasys.eu>Ale prdlajs leda. Je pravda, že
hliníkové vážící trámce v čase "tečou", ale tohle se dá vyřešit použitím
trámce na vyšší zátěž. Citlivost/rozlišení je i tak na dané použití stále
dostatečná. Nejstarší takto realizovaná instalace o které vím, že se stále
používá je z roku 2017.
"

"

"