Re: Měření výšky hladiny vody

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Středa Listopad 10 11:04:07 CET 2021

No, bavíme se tady o měření hladiny v nádrži a ne o zlatnických váhách,
takže reálný příklad: Plovák udělaný z 20mm plastové trubky, dovážený
vloženým roxorem v délce 5m (studna má cca 8 metrů), tenzometrický
trámec na 10kg, rozlišení by šlo na milimetry, ale to nebyl požadavek,
takže je na centimetry, odchylka oproti reálu během celé doby, co to
sledují (kontrolováno špagátkem) byla +9cm (ale to bylo jen jednou, pak
se to zázračně vrátilo). Průměrná odchylka činila +3.8cm (takže to možná
je spíš odfláknutou počáteční kalibrací a nepřesností špagátového
měření). Vše v teplotním rozsahu -2 - +17 stupňů.

P.B.