Re: Nástroj na unavený disk

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Neděle Listopad 7 10:37:23 CET 2021

Pokud začne disk ve speedtestu/windows čtení dávat pod 50M, např. 2M,
tak mu nic nepomůže. Nejpíše to je disk s SSD/Flash cache. Třeba tomu
disku na moment pomůžete, ale za chvíli jste zase dole. Vyměnit za SSD
disk. Dnes se kulatý disk, který má více ploten pro běžné PC/notebook
nevyrábí(nebo aspoň o tom nevím). Větišinou to jsou tenké disky tj.
nemají dostatek ploten, aby to fungovalo v nějaké rychlosti. Vyrábí se
disky až do disk pole např. Wd Gold, WD RE, nebo pro kamery mají WD Red,
ale tam pozor, některé WD RED mají to šindelové ukládání ve kterém při
zápisu do oblasti potřebují celou oblast přeskládat.

Jirka