Re: bezdrátová komunikace s velkým počtem uzlů - poradíte technologii?

Neděle Květen 30 08:37:52 CEST 2021

A co to zarizeni (nejaka gateway asi), ktere si vyzada vysilani, to
omezeny pomer nema? Tim by to bylo tak nejak dano... Ja to primo
neresim, ale pro zarizeni je myslim klicovaci pomer 1% a pro tu gateway
10% na nejakem extra kanalu, coz pro 10 komunikujicich zarizeni uz vyjde
nastejno.Aspon pro LoRa to tak nejak je.
A cekal bych nejake dalsi omezujici podminky, jako, ze pozadavek nemuze
byt 1B a odpovet 5MB na hodinu vysilani...
Kazdopadne to chce asi dost nastudovat ruzne omezujici podminky pro
provoz v techto pasmech. My ted zkousime pouzit primo prave LoRaWan
abychom to (snad) nemuseli resit. Omezuje to ale dost kapacitu prenosu.

LoRa se da pouzit i s vlastni gateway, zrovna takovy projekt vymyslime.
Prenosove rychlosti nejsou az tak spatne, 9600bps v pohode. Nebo se da i
pouzit primo P2P komunikace bez vyssiho protokolu, modulu a krabicek je
na to mraky. Mozna by to na dany ucel nebylo spatne.