RE: bezdrátová komunikace s velkým počtem uzlů - poradíte technologii?

radek.koutsky na gmail.com radek.koutsky na gmail.com
Neděle Květen 30 08:05:04 CEST 2021

Zdravím,

Na frekvenci 869,45MHz provozujeme nějakou technologii a při zachování technologie LBT (jak uvádí ČTÚ - vysílání pouze po vyžádání na základě příjmu) není klíčovací poměr omezen.
Navíc na této frekvenci lze vysílat výkonem až 500mW.

Na klasické síti LoRa (ČRA) provozujeme také nějaké snímače a tam na přenos nějakých kB zapomeňte, to je opravu omezené velmi striktně a přenesete maximálně desítky Bajtů.
Máme zaplacený tarif, který nám dovoluje poslat zprávy každých 5 minut, výpočet přenosu balíku dat se provádí z aktuálních "povětrnostních" podmínek.

RK

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Sunday, May 30, 2021 7:34 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: bezdrátová komunikace s velkým počtem uzlů - poradíte technologii?

Realne to technicky asi je ale ta SIMka vyzaduje trvale poplatky. To by predpokladam mohl byt problem.
Jeste k tem volnym pasmum - v EU 433,868MHz - tam je omezen klicovaci pomer, vysilani muze probihat jen zlomek casu, ne? Zkoumame ted moznost pouziti systemu LORA a vypada to jako problem pro prenost vetsiho objemu dat (jako desitky az stovky kB).
Jine volne frekvence krome 2,4 a 5GHz asi nejsou?