Modul FM radia - antena vs napajeni

Sobota Květen 22 09:04:32 CEST 2021

Přátelé,

koupil jsem si tenhle modul FM rádia, má to bluetooth, čtečku karet, USB,
dálkové ovládání atd:

https://www.hadex.cz/m501-fm-radio-prehravac-mp3-s-bluetooth-dalkove-ovladani/

A ono mi to nefungovalo, naladilo to jen šum. Metrový drát jako anténa a
nic. Tak jsem podal reklamaci do Hadexu a poslali mi nový kus - který se
choval úplně stejně.

Při pokusech jsem zjistil, že bez antény to asi dvě stanice naladí, sice to
pořád šumí, ale aspoň něco - ale při připojení jakékoliv antény (stačilo se
dotknout šroubovákem) konec.

Napájení to má z 12V, na vstupu je 78M05. Tak jsem bádal, jestli není chyba
tady - a byla. Ta 7805 neměla mezi IN a GND žádnou keramiku, jak se sluší a
patří. (Hlavně že má na výstupu elyt). Po doplnění 100n to najednou chodí.
Ale i tak je to oproti podobnému modelu horší, pokud jde o FM tuner:

https://www.hadex.cz/m501b-fm-radio-prehravac-mp3-s-bluetooth-50-dalkove-ovladani-napajeni-5v/

Pavel Kadečka.