Modul FM radia - antena vs napajeni

Sobota Květen 22 11:37:58 CEST 2021

no já mám právě ten druhý a na ten kousek drátu, co k tomu dávají, to
docela hraje. Ale jakýkoliv pokus o zvětšení antény to jedině zhorší.
Tedy vlastně se divím, že to vůbec hraje. Kousek od antény běží poměrně
rychlý procesor, nejspíš to řízení displeje bude taky multiplexní. Tahle
moderní koncepce s nízkou mezifrekvencí je sice hezká že potlačuje
zrcadlový příjem, ale pak se na to hřeší, že se na vstup nedává žádný
aspoň trochu selektivní prvek. Pokud je směšovač krmený obdélníkama, což
předpokládám, bude brát i vyšší harmonické. Takže předpokládám, že to
bude brát kdejaký bordel i z TV pásma. Pokud ještě k tomu má ten vstup
mizernonu odolnost, to rádio nemá šanci pořádně hrát.
Koupil jsem si na hraní modul se Silabsem
SI4703
https://www.retroraj.cz/shop/zbozi.php?sh=1&cosid=5433948&ur=0&keyid=nau45gh88&capl=124578&id=2191
má v mezifrekvenci DSP a chci z toho udělat opravdu pořádné rádio. To
znamená dal bych na vstup pásmovou propust na pásmo FM a celý modul bych
umístil na destičku, kde by ve velké uzeměné ploše vedl k filtru vstupní
drát aspoň trochu odstíněně. I když možná než něco ladit, bylo by lepší
tam dát pásmový zesilovač s malým ziskem. Třeba tenhle má šum 1,5 dB a
zisk 10 dB.
http://www.dxc.cz/importy-dxc/zesilovac-teroz-vkv-fm-c-475/
Zesilovač už má pořádný koaxiální vstup, tam už by to mělo být v pohodě.
Myslím že ten silabsácký přijímač bude mít i slušnou odolnost.
Jen na to mít čas ...

Anděl