OT: houby

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Pondělí Květen 17 20:10:12 CEST 2021

Jak jsem již psal v jiné odpovědi, máte naprostou pravdu a bez dalšího
kontextu jsem se dotázal naprosto nevhodně. A ty poslední dvě věty byly
velmi zavádějící. Kromě žampionů, bedel a václavek jsem nikdy nic s
lupeny nesbíral a protože na houby už dlouho nechodím, už bych se asi
vyhnul i těmto. Ty, na které jsem se nyní ptal, už roky celkem
pravidelně  (v jarním období) nacházím při sekání trávy. Obvykle si
projdu nějaké atlasy hub a vzhledem k místu a době nálezu i dalším
vlastnostem by to čirůvka májovka mohla být. Ale i stejné houby mohou
vypadat různě a tak by to mohlo být i úplně něco jiného, o čem vůbec ani
netuším. Nyní jsem je našel znovu a tak jsem je vyfotil a zkusil se
zeptat. Ano, otázka měla znít, zda by to čirůvka májovka mohla být.
Věřím, že znalec by některé houby mohl rozpoznat i na základě takové
fotky a nebo naopak jednoznačné určení zcela vyloučil. Případně bych
později mohl také doplnit nějaké důležité rozlišovací znaky.
Jsem si samozřejmě zcela vědom toho, že je tato konference zaměřená
zcela jinak, ale čtu to tady už snad čtvrt století a vím, že je tu hodně
lidí velmi znalých i ve zcela jiných oborech. Sem tam téma zabrousí i
mimo elektroniku a i to bývá mnohdy velmi zajímavé.

Hezký večer
EH