OT: houby

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Neděle Květen 16 23:19:40 CEST 2021

Spoznat nejaku hubu samozrejme clovek ma tak, ze si necha poradit od
skusenejsieho. Ja som reagoval na otazka o radu podla jedinej fotky v
kontexte "tak bych nerad riskoval" a "Věděl by někdo s jistotou, co to
je?". Na toto som napisal, ze nechat si poradit podla fotky a po
pripadnom potvrdeni hubu zjest, je kaskaderstvo (bez usmievacika).

Na identifikaciu huby ju (podla mna) treba nazivo vidiet. Tiez je
rozdiel spoznat a spoznat, v zmysle "poznam a konzumujem" a "poznam a to
mi staci". Na ten druhy pripad vyhovie aj atlas hub, kde je okrem
fotky/nakresu aj popis, co si treba vsimat. Ale drzat tu hubu v ruke a
mat si ju moznost obzriet poriadne (zlomit, oliznut) je zaklad.

U mna je to podobne, zbieram s trubickami. Z tych druhych kuriatka
(lisky?) a rydziky. Pomylit si plavky, majovky, sampinony(peciarky) s
kadejakymi divymi, to nepotrebujem riskovat.

miro