[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Pondělí Květen 17 14:08:31 CEST 2021

Krištálovo čistá voda môže byť práve nebezbečná - jednoducho otrávená.
V dobrej studničke by malo byť niečo živé, trošku rias, žabka, nejaký malý kôrovec, môj otec im hovoril žubrienky (čo je inak larva žaby), ale boli to kriváky (kriváci?) - blešivci.
V Trebichave si môj dedko s babkou kedysi do studničky chodili brat vodu na pitie. Po okraji bolo trošku zelených vláknitých rias a neraz sme s vodou nabrali aj malú žabu :-) A nebolo nám nič.
Samozrejme, ak nie je pre riasy vidieť vodu, pravdepodobne bude niekde nablízku zdroj "hojiva", keď tam bude tých žiab veľa, prípadne aj nejaký srstnatý živočích už to nebude príliš na pitie.
Zamlada sa mi niekoľkokrát podarilo piť aj z lesného potoka, keď nebola iná možnosť, prežil som a dokonca aj bez črevných udalostí, občasné "chlipnutie" z bazéna ani nespomínam ;-)
Ide o to, že doma mám na výber a tá ohriata voda môže byť kontaminovaná, tak načo ich miešať.
Robo