[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Čtvrtek Květen 13 18:33:09 CEST 2021

Já jsem si bojler raději nainstaloval sám, instalatér by ho pověsil na
dvě hmoždinky (mám betonové skopřepinové tvárnice, takže 2 cm beton a
pak 8 cm vzduch). Taky našemu instalatérovi den po naplnění jeden bojler
bojler spadnul. To bych nechtěl riskovat, i když by mi to nahradil on
nebo pojišťovna. Ale v jedné firmě tady si nechali v suterénu vybavit
klub, řemeslníci pověsili kuchyňskou linku a v noci jim taky spadla už
plná nádobí. Takže to asi není nic neobvyklého.

Trochu jsem musel s elektrikářem (revizákem) konzultovat připojení
elektriky. Jestli je potřeba zásuvka, tu že bych pak asi musel mít přes
chránič a ten zrovna pro bojler není optimální. V návodu o tom byly
bláboly, ze kterých jsem nebyl moc moudrý. Řekl mi že žádný chránič a
připojit přes svorky v krabici.
Ohledně pověšení - přece jen bojler něco váží. Mám sice obě závitové
tyče trochu nakřivo, ale vyšlo to tak, že jedna jde skrz 10 cm příčku do
betonového schodu a druhá do nosného sloupu (tvárnice prolité betonem) a
oba šrouby jsou přilepené chemickou kotvou. Takže jsem naprosto v klidu.

Anděl