protonovy magnetometr, slaby signal

Richard richard na top-email.net
Čtvrtek Květen 6 21:04:10 CEST 2021

Věřím, že chování toho tranzistorového přepínání v ustálených stavech máte vyzkoušené. Tudíž mě jen napadá, jestli přes ty tranzistory neprolezou do vstupního zesilovače výrazně silnější špičky z přepínání než přes relé. Můžete se podělit o srovnání detailu průběhu těch glitchů, které se při přepínání dostanou do signálové cesty? I když by to musela být docela smůla, aby rozhodily zesilovač či filtr na celé ty 2 sekundy zobrazeného záznamu z osciloskopu... (Jinak předpokládám, že rozdílné frekvence uvedené u těchto dvou záznamů mají svůj důvod a nejsou triviálním vysvětlením problému.)
Každopádně si myslím, že je to zajímavá tematika pro diplomku - dobře realizovatelné, ale vůbec ne nudné.
R.

> pár obrázků jsem v rychlosti nasázel sem: https://maglab.fel.cvut.cz/proton-mag---dalsi-pokusy/
>
> Obě zapojení fungují, ale to druhé, tranzistorové, poskytuje výrazně slabší signál (2-3x slabší, pro stejný senzor, budící proud i navazující zesilovač..) což se samozřejmě nepříznivě projeví na šumu magnetoemetru.

FreeMail powered by mail.de - MEHR SICHERHEIT, SERIOSITÄT UND KOMFORT