Re: protonovy magnetometr, slaby signal

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pátek Květen 7 08:40:34 CEST 2021

>Věřím, že chování toho tranzistorového přepínání v ustálených stavech máte vyzkoušené.

snad ano, pokud mohu věřit studentovi :-) ne všechna měření jsem kontroloval..

> Tudíž mě jen napadá, jestli přes ty tranzistory neprolezou do vstupního zesilovače výrazně silnější špičky z přepínání než přes relé.
tohle se trochu/více měnilo, v rámci toho jak jsme zkoušeli upravovat to časování přepínání tranzistorů (program v MCU), respektive třeba jejich přepínání zpomalovat (RC článek na gate) aby se tam nedostával ten řídicí signál...
dva screenshoty které bych mohl poslat a přesně věděl jak vznikly asi teď dodat nemohu. vždy jsme zkoušeli více kombinací, nejdříve to přepínání tady v labu, ale pak hlavně na trávníku před budovou FEL v Dejvicích, protože uvnitř se kvůli gradientu magnetického pole rozumný precesní signál naměřit nedá...

>I když by to musela být docela smůla, aby rozhodily zesilovač či filtr na celé ty 2 sekundy zobrazeného záznamu z osciloskopu.
také by mi to přišlo divné..

>Jinak předpokládám, že rozdílné frekvence uvedené u těchto dvou záznamů mají svůj důvod a nejsou triviálním vysvětlením problému
to je předpokládám jen "hausnumero" které ten osciloskop naměřil, v záznamu byly stovky-tisícovka period včetně toho počátečního přepínacího rušení, takže na to jsem příliš nekoukal..

>Každopádně si myslím, že je to zajímavá tematika pro diplomku - dobře realizovatelné, ale vůbec ne nudné.
ano hrátky s magnetismem nás baví...  dobře realizovatelné - no jak píšu, každé měření znamená vzít bateriový osciloskop a vyběhnout na plac ve větru, sněhu, dešti.. odhánět pejskaře a zvědavce, kteří si myslí, že ta oranžová věc připojená kabelem co nevidět vybouchne :-)

každopádně díky, až student zas dorazí, zkusíme nějaké screenshoty dodat.

v.

> Od: "Richard" <richard na top-email.net>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 06.05.2021 21:04
> Předmět: Re: protonovy magnetometr, slaby signal

Věřím, že chování toho tranzistorového přepínání v ustálených stavech máte vyzkoušené. Tudíž mě jen napadá, jestli přes ty tranzistory neprolezou do vstupního zesilovače výrazně silnější špičky z přepínání než přes relé. Můžete se podělit o srovnání detailu průběhu těch glitchů, které se při přepínání dostanou do signálové cesty? I když by to musela být docela smůla, aby rozhodily zesilovač či filtr na celé ty 2 sekundy zobrazeného záznamu z osciloskopu... (Jinak předpokládám, že rozdílné frekvence uvedené u těchto dvou záznamů mají svůj důvod a nejsou triviálním vysvětlením problému.)
 Každopádně si myslím, že je to zajímavá tematika pro diplomku - dobře realizovatelné, ale vůbec ne nudné.
 R.