[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Úterý Květen 4 07:25:29 CEST 2021

út 4. 5. 2021 v 6:54 odesílatel Karel M <a8dtljb na gmail.com> napsal:

> "Dlouhodobe mam s kolegy spocitano, ze kdyz se dostanu s amortizaci auta
> na 20.000Kc rocne je to dobre (porizovacka + servis - prodejka)/roky
> provozu. Ja se delsi dbbu pohybuji kolem 15.000Kc/rok."
>
> To snad dnes ani není možné. Dejme tomu nejlevnější auto v ČR - Dacia
> Sandero, holátko bez klimatizace, bez rádia, černé manuální zrcátka, bez
> centrálu, cena 240 000Kč.
> Náklady na servis optimisticky 5000 Kč/rok, doba provozu 10 let, pak ho
> prodám za 50 000 Kč. Vyjde mi 24 000Kč/rok.
> Přičemž servis bude určitě větší a 10 let to možná ani nevydrží. Správně
> [...]

A co ojeté auto? Můžete namítnout že spolehlivost, vyšší servis, ale mám 4.
ojeté auto (nové jsem nikdy neměl) a tak vím, že A) nové by mě vyšlo ročně
na víc a B) mohl jsem si kdysi koupit nové, ale nižší třídu C) servis taky
není taková tragédie D) spolehlivost taky - poslední auto mě nechalo za 6
let stát jednou (prasklá hydraulická hadice od spojky a to mám ještě
podezření že ji překousala nějaká kuna).

Pavel Kadečka.