[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Karel M a8dtljb na gmail.com
Úterý Květen 4 06:53:57 CEST 2021

"Dlouhodobe mam s kolegy spocitano, ze kdyz se dostanu s amortizaci auta
na 20.000Kc rocne je to dobre (porizovacka + servis - prodejka)/roky
provozu. Ja se delsi dbbu pohybuji kolem 15.000Kc/rok."

To snad dnes ani není možné. Dejme tomu nejlevnější auto v ČR - Dacia
Sandero, holátko bez klimatizace, bez rádia, černé manuální zrcátka, bez
centrálu, cena 240 000Kč.
Náklady na servis optimisticky 5000 Kč/rok, doba provozu 10 let, pak ho
prodám za 50 000 Kč. Vyjde mi 24 000Kč/rok.
Přičemž servis bude určitě větší a 10 let to možná ani nevydrží. Správně by
se ještě do výpočtu měla zakalkulovat inflace.

Karel