<div dir="ltr"><div></div><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">út 4. 5. 2021 v 6:54 odesílatel Karel M <<a href="mailto:a8dtljb@gmail.com">a8dtljb@gmail.com</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div></div><div>
"Dlouhodobe mam s kolegy spocitano, ze kdyz se dostanu s amortizaci auta </div>
na 20.000Kc rocne je to dobre (porizovacka + servis - prodejka)/roky <br><div>
provozu. Ja se delsi dbbu pohybuji kolem 15.000Kc/rok."</div><div><br></div><div>To snad dnes ani není možné. Dejme tomu nejlevnější auto v ČR - Dacia Sandero, holátko bez klimatizace, bez rádia, černé manuální zrcátka, bez centrálu, cena 240 000Kč.</div><div>Náklady na servis optimisticky 5000 Kč/rok, doba provozu 10 let, pak ho prodám za 50 000 Kč. Vyjde mi 24 000Kč/rok.</div><div>Přičemž servis bude určitě větší a 10 let to možná ani nevydrží. Správně by se ještě do výpočtu měla zakalkulovat inflace.</div></div></blockquote><div><br></div><div>

A co ojeté auto? Můžete namítnout že spolehlivost, vyšší servis, ale mám 4. ojeté auto (nové jsem nikdy neměl) a tak vím, že A) nové by mě vyšlo ročně na víc a B) mohl jsem si kdysi koupit nové, ale nižší třídu C) servis taky není taková tragédie D) spolehlivost taky - poslední auto mě nechalo za 6 let stát jednou (prasklá hydraulická hadice od spojky a to mám ještě podezření že ji překousala nějaká kuna).</div><div><br></div><div>Pavel Kadečka.</div></div></div>