[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pondělí Květen 3 14:59:57 CEST 2021

Mobilita se obecne precenuje. Vetsina “nutnych” presunu ve skutecnosti tak nutnych neni.

Relevantne se podcenuje moznost mobility vlastnim pohonnym systemem (uzit nohy) nebo verejnou dopravu.

K cene vlastnictvi vozidla, zminenych 15 kKc/r mi prijde hodne optimisticke a pravdepodobne v tom chybi nejake provozni veci typu voda do ostrikovace, myti vozidla, nahradni gumy, zarovky atd. Pokud vezmu beznou ceskou skodovku, tak bych odhadl jeji rocni vlastneni na 30+ kKc/r (dle metodiky RV, bez PH, za predpokladu normalniho pouzivani, dalnicnich a parkovacich znamek/listku, servisovani, udrzovani technicke a placeni pojistek). Do toho pak muze vstoupit nenadala udalost (nehoda/porucha) a muzete byt na nasobku.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Brychta
Sent: Monday, May 3, 2021 2:46 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

No, já bych také rád viděl nějakou matematiku - konkrétně za provozem taxi vozu. Chci se přepravit z bodu A, do bodu B - postaru/"to tak chodi", ... to vyřeším tak, že sejdu do garáže, sednu do auta a odvezu se kam potřebuji. Autonomní vůz si budu muset zavolat (časová ztráta), bude muset "odněkud" přijet (palivová/energetická ztráta) a z cílového místa zase odjet (třeba k jinému uživateli - tato palivová/energetická ztáta už půjde asi na vrub toho dalšího). To stejné mě čeká až se budu vracet. Začít by se mohlo třeba statistikou, kolik auto taxislužby ujede během dne jaksi "aktivně" (se zákazníkem) a kolik celkově. Tyhle čísla bych čekal předtím, než mě někdo začne přesvědčovat o tom, že vlastnictví mého auta téměř nedává smysl a jde o buržoazní přežitek, nebo atavistický strach z neznáma.

P.B.