[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Pondělí Květen 3 14:53:08 CEST 2021


Plus par dodatecnych benefitu, jako treba, ze u toho vlastniho auta vim, ze
mi tam nikdo nekouri, nepoblil se tam, nesedl tam v spinavych
monterkach.... a tak by slo pokracovat.
Nenadarmo se rika, ze zenska, holici strojek a auto se nepujcuje...
Marek

On Mon, May 3, 2021 at 2:46 PM Pavel Brychta <pavel.brychta na duhasys.eu>
wrote:

> No, já bych také rád viděl nějakou matematiku - konkrétně za provozem taxi
> vozu. Chci se přepravit z bodu A, do bodu B - postaru/"to tak chodi", ...
> to vyřeším tak, že sejdu do garáže, sednu do auta a odvezu se kam
> potřebuji. Autonomní vůz si budu muset zavolat (časová ztráta), bude muset
> "odněkud" přijet (palivová/energetická ztráta) a z cílového místa zase
> odjet (třeba k jinému uživateli - tato palivová/energetická ztáta už půjde
> asi na vrub toho dalšího). To stejné mě čeká až se budu vracet. Začít by se
> mohlo třeba statistikou, kolik auto taxislužby ujede během dne jaksi
> "aktivně" (se zákazníkem) a kolik celkově. Tyhle čísla bych čekal předtím,
> než mě někdo začne přesvědčovat o tom, že vlastnictví mého auta téměř
> nedává smysl a jde o buržoazní přežitek, nebo atavistický strach z neznáma.
>
> P.B.
> Dne 03. 05. 21 v 14:31 Jindroush napsal(a):
>
> Ja to beru spis jako zamysleni a fakt by me zajimalo, jak je to s temi
> vzorci v doprave, zda je to "automaticke-taxi" naprosto nesmyslne.
>
> Jinak spoustu veci delame ze zvyku a proto, ze "to tak chodi". Dneska
> proste ty veci, ktere mate v aute, tam mate, protoze vite, ze je vase.
> Treba by vas v pripade pronajatych aut ty vyhody presvedcily natolik, ze
> byste ty drobnosti nepotreboval nebo jste je zacal resit jinak.
>
> Nesouvisejici debata, ale souvisejici se silou zvyku, byla prednedavnem na
> Zive. QWERTY/QWERTZ. Nazory tam byly zajimave a vychazelo to velmi ze
> zpusobu pouziti, zpusobu prace apod. A je dost tezko odhlednout od sveho
> "zakladniho" soucasneho navyku k tomu, ze vlastne je rovnocenny s dalsimi
> zpusoby (coz vede k cetnym nedorozumenim v diskusich, predevsim od
> presvedcenych jedincu, ze jeden zpusob je dobry pro vsechny {coz v
> souvislosti s temi auty tady asi nikdo nezminoval a nenavrhoval}).
>
> A jeste s tou sdilenou/vyhrazenou kapacitou - ano, kdyby byla nejaka
> hromadna akce a vsichni by se tam chteli dostat sdilenymi auty, ta by jiste
> dosla a vy byste zacal cekat. Ale to stejne preci nastava uz dnes - metro
> preplnene, nebo silnice ucpane. Tohle jsem jednou resil, kdyz jsem vezl
> tch+tch na letiste v Mosnove ausgerechnet, kdyz byl hlavni den Dnu NATO ;)
> J.
>
> On 03.05.2021 14:15, Tomáš Hamouz wrote:
>
> Myslím že ten problém můžeme zcela odborně pojmenovat, a to je vyhrazená
> kapacita přenosového kanálu ;-)
> Taky mi auto převážnou část času stojí, ale možnost vzít ze šuplíku klíče
> a vyrazit během jedné minuty mi za to stojí.
>
> Nehledě na to že mám auto vybavené hromadou užitečných drobností, které by
> ve sdíleném zaručeně nebyly a musel bych je pořád stěhovat sem a tam.
>
> Tomáš
>
>
> To s tím mobilem pokulhává, protože i když aktivně nevolám, tak ho
> potřebuju, abych byl na příjmu.
> S tím ostatním je to na rozhodnutí každého soudruha.
> Ale třeba ty lyže si taky jednou za rok půjčuju.
> Kolo přes léto používám hodně, tak se mi vzhledem k ceně vyplatí mít
> vlastní.
> Auta, respektive starosti o něj, bych se velmi rád zbavil. Ale zase chápu,
> že někdo má k autu jiný vztah než já.
> Každopádně si čím dál víc uvědomuju, že vlastnictví čehokoli není
> jednostranná záležitost. Čili že když něco vlastním, tak ono to zase na
> oplátku částečně vlastní mě.
> H.
> Dne 03.05.2021 v 12:46 Pavel Kadečka napsal(a):
> Touto logikou nepotřebujete vlastnit ani mobil, když celý den leží na
> stole nebo v kapse a pak z něj 5 minut voláte. Nebo kolo, které celou zimu
> stojí v garáži nebo lyže, které použijete dva týdny v roce. Nebo byt / dům,
> když jste celý den v práci a vracíte se tam jen vyspat. Nebo chalupu, když
> tam jezdíte jen o víkendu a ještě ne pokaždé a jinak je prázdná. Když na to
> přijde, nemusíte vlastnit nic, protože to použijete jen někdy...
>
> P.K.
>
> po 3. 5. 2021 v 12:17 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz> napsal:
> Ano, domnivam se, ze vlastnictvi auta temer nedava smysl, kdyz si
> vezmete, kolik % casu skutecne jede a kolik casu jen nekde zabira misto.
> Autonomni automobily by mohly vratit lidem flexibilitu, kterou jim bere
> hromadna doprava.
>
> Chtel bych videt nejakou racionalni studii, ktera by ukazala, jake jsou
> dnesni "toky" dopravy, jestli jsou tam nejake vysledovatelne vzorce a
> jak by se tyto vzorce daly zmenit. Taky kazdej nevlastnime
> "drat"/vyhrazene pasmo v mobilni siti.
> Dtto epidemie "venku" (u nas je to horsi s ceskym konzervatismem,
> spatnym pripojenim a vyssim podilem prumyslu) ukazala, ze je mozne vice
> pracovat bez (nesmyslneho) dojizdeni.
>
> J.
>
> On 03.05.2021 12:08, Jan Waclawek wrote:
> > To je logicke, po brexite sa predsa nebudeme viazat na akychsi
> anglicanov.
> >
> > Netreba riesit ziadnu domacu vymenu bateriek, jedine rozumne riesenie
> > elektromobility su vymenne stanice (samozrejme, ak niekto pociti potrebu
> > mat doma vymennu stanicu v nejakej podobe, tak nech sa paci, ale to je
> > minorita ktoru netreba riesit, rovnako ako netreba riesit tipkov co si
> > dnes tunia auta). Rozna velkost bateriek resp. moznost vymienat modularne
> > rozne pocty bateriek u vacsich vozidiel je uplne logicky nasledok.
> >
> > A, pochopitelne, samojazdiace auta riesia vsetky ostatne spominane
> problemy
> > - jednoducho ked pridem domov alebo do roboty, poslem auto nech sa nabije
> > ci vymeni si baterky ci cokolvek co uzna za vhodne, a nech sa niekam
> > odparkuje do doby ked ho budem znova potrebovat.
> >
> > Samozrejme nejake direktivy EU nemaju s ekologiou ci kvalitou zivota
> > absolutne nic spolocne, a uz vobec nie s nejakymi racionalnymi
> rieseniami;
> > ide len a len o rozvirenie hladiny a ozivenie ekonomiky. Vid ziarovky,
> > napriklad.
> >
> > wek
> >
> >
> >
> > ----- Original Message ---------------
> >> Tohle už je vyřešené, na příštím zasedání Evropského parlamentu se má
> jednat o navýšení Faradayovy konstanty.
> >>
> >> Aleš Procháska
> >>
> >> -----Original Message-----
> >> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of ajtservis
> >>
> >> energeticka hustota baterek, dostupnost surovin a ohmuv zakon do toho
> proste hazej vidle :-)  ale neni problem to ignorovat, jak vidime v primem
> prenosu .
> >> tomik.
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> --
> Jindroush <jindroush na seznam.cz>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list To s tím mobilem pokulhává,
> protože i když aktivně nevolám, tak ho potřebuju, abych byl na příjmu.
> S tím ostatním je to na rozhodnutí každého soudruha.
> Ale třeba ty lyže si taky jednou za rok půjčuju.
> Kolo přes léto používám hodně, tak se mi vzhledem k ceně vyplatí mít
> vlastní.
> Auta, respektive starosti o něj, bych se velmi rád zbavil. Ale zase chápu,
> že někdo má k autu jiný vztah než já.
> Každopádně si čím dál víc uvědomuju, že vlastnictví čehokoli není
> jednostranná záležitost. Čili že když něco vlastním, tak ono to zase na
> oplátku částečně vlastní mě.
> H.
> Dne 03.05.2021 v 12:46 Pavel Kadečka napsal(a):
> Touto logikou nepotřebujete vlastnit ani mobil, když celý den leží na
> stole nebo v kapse a pak z něj 5 minut voláte. Nebo kolo, které celou zimu
> stojí v garáži nebo lyže, které použijete dva týdny v roce. Nebo byt / dům,
> když jste celý den v práci a vracíte se tam jen vyspat. Nebo chalupu, když
> tam jezdíte jen o víkendu a ještě ne pokaždé a jinak je prázdná. Když na to
> přijde, nemusíte vlastnit nic, protože to použijete jen někdy...
>
> P.K.
>
> po 3. 5. 2021 v 12:17 odesílatel Jindroush <jindroush na seznam.cz> napsal:
> Ano, domnivam se, ze vlastnictvi auta temer nedava smysl, kdyz si
> vezmete, kolik % casu skutecne jede a kolik casu jen nekde zabira misto.
> Autonomni automobily by mohly vratit lidem flexibilitu, kterou jim bere
> hromadna doprava.
>
> Chtel bych videt nejakou racionalni studii, ktera by ukazala, jake jsou
> dnesni "toky" dopravy, jestli jsou tam nejake vysledovatelne vzorce a
> jak by se tyto vzorce daly zmenit. Taky kazdej nevlastnime
> "drat"/vyhrazene pasmo v mobilni siti.
> Dtto epidemie "venku" (u nas je to horsi s ceskym konzervatismem,
> spatnym pripojenim a vyssim podilem prumyslu) ukazala, ze je mozne vice
> pracovat bez (nesmyslneho) dojizdeni.
>
> J.
>
> On 03.05.2021 12:08, Jan Waclawek wrote:
> > To je logicke, po brexite sa predsa nebudeme viazat na akychsi
> anglicanov.
> >
> > Netreba riesit ziadnu domacu vymenu bateriek, jedine rozumne riesenie
> > elektromobility su vymenne stanice (samozrejme, ak niekto pociti potrebu
> > mat doma vymennu stanicu v nejakej podobe, tak nech sa paci, ale to je
> > minorita ktoru netreba riesit, rovnako ako netreba riesit tipkov co si
> > dnes tunia auta). Rozna velkost bateriek resp. moznost vymienat modularne
> > rozne pocty bateriek u vacsich vozidiel je uplne logicky nasledok.
> >
> > A, pochopitelne, samojazdiace auta riesia vsetky ostatne spominane
> problemy
> > - jednoducho ked pridem domov alebo do roboty, poslem auto nech sa nabije
> > ci vymeni si baterky ci cokolvek co uzna za vhodne, a nech sa niekam
> > odparkuje do doby ked ho budem znova potrebovat.
> >
> > Samozrejme nejake direktivy EU nemaju s ekologiou ci kvalitou zivota
> > absolutne nic spolocne, a uz vobec nie s nejakymi racionalnymi
> rieseniami;
> > ide len a len o rozvirenie hladiny a ozivenie ekonomiky. Vid ziarovky,
> > napriklad.
> >
> > wek
> >
> >
> >
> > ----- Original Message ---------------
> >> Tohle už je vyřešené, na příštím zasedání Evropského parlamentu se má
> jednat o navýšení Faradayovy konstanty.
> >>
> >> Aleš Procháska
> >>
> >> -----Original Message-----
> >> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of ajtservis
> >>
> >> energeticka hustota baterek, dostupnost surovin a ohmuv zakon do toho
> proste hazej vidle :-)  ale neni problem to ignorovat, jak vidime v primem
> prenosu .
> >> tomik.
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> --
> Jindroush <jindroush na seznam.cz>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> --
> Jindroush <jindroush na seznam.cz> <jindroush na seznam.cz>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210503/478153f8/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list